Medycyna ortopedyczna wg Jamesa Cyriaxa

Doktor medycyny James Cyriax poświęcił całe swoje Zycie na stworzenie i uporządkowanie podstawowych zasady metody diagnostycznej która posługują się dziś terapeuci na całym świecie. Poprzez wywiad i badanie funkcjonalne uzyskujemy  kompletną informacje na temat pacjenta, mechanizmu urazu bądź jego ewolucji(niejednokrotnie wieloletniej), oraz dokładną lokalizację patologii. Symptomu i objawy są interpretowane na podstawie wzorców klinicznych. Wzorzec kliniczny jest to sposób zachowania się konkretnych struktur, zaburzeń lub grup zaburzeń. Jest to metoda znana na całym świecie, pozwalająca uzyskać pełną współpracę w zespole terapeutycznym, tak bardzo potrzebną w systemie opieki zdrowotnej.

Metoda w dużej mierze zajmuje się badaniem i leczeniem uszkodzeń w zakresie tkanek miękkich. Wcześniej czy później każdy doświadcza problemów zdrowotnych wynikających z uszkodzenia aparatu ruchu , wiele z nich jest bagatelizowanych, co pozniej może prowadzić do poważniejszych dysfunkcji. Do schorzeń tkanek miękkich zaliczamy miedzy innymi : zapalenia stawów urazowe i idiopatyczne, reumatyzm, gościec, bóle szyi, bóle krzyża, lumbago, naciągnięcia  i naderwania mięśni, rwa kulszowa, nerwobóle, ból w barku, łokieć tenisisty, nawykowe skręcenia stawów, zwichnięcie stawu skokowego i kolanowego a także urazy i zmiany zapalne towarzyszące uprawianiu sportu.

RehaOrtopedica - Rehabilitacja Myślenice RehaOrtopedica - Rehabilitacja Myślenice RehaOrtopedica - Rehabilitacja Myślenice

Nasi Partnerzy